Sæt dit content på autopilot

Marie Hvidbjerg

Marie Hvidbjerg

Tekstforfatter og projektansvarlig
Partner og medstifter af Cortekst

Læsetid: 5 minutter

Du ved, content er vigtigt. Du har en Facebookside, du har en LinkedIn, og du ved med garanti også, hvordan du skal bruge dem. Men får du slået noget op på dine sider? Tja … Hvis du er som flertallet, kan det godt være, det halter lidt. Der er rigtig mange, der har problemer med at holde deres sociale medier aktive ved lige. Det kan der være mange grunde til, fx tid og overskud.

Content er mere end opslag på sociale medier. Det er også blogs, cases og nyhedsbreve, og de skal ligesom opslagene også skrives, udvikles, findes på og holdes ved lige. Vores er derfor: Sæt dit content på autopilot!

DINE OPSLAG PÅ SOCIALE MEDIER SKAL HAVE ET FORMÅL

Nyhedsbreve, cases og blogs har et formål, som ligger i formen. Fx skal cases give dig noget pondus, så dine fremtidige kunder kan se, du er super dygtig.

Hvis du ikke har en konkret plan for dine opslag på sociale medier, kan du hurtigt komme til at poste noget, som ikke er relevant, eller som ikke er gennemtænk og har et formål. Hvis du er én af dem, ved du også, at dine følgere ikke rigtig interagerer med dig på sociale medier – hvilket er det allervigtigste!

Dine opslag skal have et formål. Vi plejer at dele indholdet ind i fire forskellige kategorier:

1. Underholdende opslag
2. Informerende opslag
3. Sælgende opslag
4. Videndeling

Har du en webshop, hvor du fx sælger boliginteriør, kan et underholdende opslag være ét billede af lageret, hvor der sker et eller andet sjovt mellem kollegaer. Det er som regel opslag med personer på billedet eller i videoen, der får mest respons.

Et informerende opslag kan være om, at I har fået en ny leverandør, en ny vare i sortimentet eller holder et lagersalg i næste måned.

Et sælgende opslag kan være gode tilbud, I kører lige nu. Og et opslag med videndeling kan handle om trends i den kommende sæson.

Formålet med de her forskellige opslag kan være vidt forskellige, men typisk ser vi, at formålet er interaktion, flere følgere, besøgende på webshoppen eller andet. Alt efter, hvad du ønsker, dine følgere på sociale medier skal gøre, kan du skræddersy dine opslag derefter.

KONTINUERLIGT KONTRA SPORADISK

Vi har lavet et tekst-TV-afsnit om selv samme emne, hvor jeg på et tidspunkt siger ”sporadisk virker også kun sporadisk”. Det er ikke bare noget, jeg lige fyrer af for at få dig til at læse videre eller blive vores kunde, det er faktisk helt rigtigt. Kører du Facebook-kampagner eller sponsoreret indhold på dine sociale medier, får du rigtig nok gang i opslagene på rekordtid, men det holder desværre ikke ved. Når du ikke længere kører kampagnen, skal du selv stå for at blive ved med at holde gang i interaktion, dine opslag og dine følgere. Og hvis du ikke gør det, styrtdykker interaktionen, og du skal starte forfra igen. Prøv derfor at arbejde med fra start at tænke over at sætte dit content på autopilot.

Kontinuerligt indhold behøver ikke tage dig sindssygt lang tid, men det giver dig vildt meget værdi, fordi dit indhold aldrig stopper. Derved bliver du ved med at være top of mind hos dine følgere, og det er derfor, du skal blive ved. Men husk, at det skal være relevant indhold, som også har et formål.

Kontinuerligt content er også med til at skabe brandkendskab. Er dit mål med dit content at få flere til at kende dig og din virksomhed, så må du aldrig skære ned på hverken SoMe, blogs, nyhedsbreve eller LinkedIn-artikler. Når du poster kontinuerligt, bliver du synlig. Og næste gang nogen så står og mangler det, du laver, husker de dig også, fordi du hele tiden gør opmærksom på dig selv.

Tænk på de store brands som Coca-Cola eller Nike

Ref: https://www.campaignlive.co.uk/article/history-advertising-no-118-nikes-just-it-tagline/1329940

Du kender deres slogans, deres logo, og du ved præcis, hvad de laver. Jeg siger ikke, at alle kan blive Nike ved at lave kontinuerligt content, men det hjælper på det. Vores mål er fx, at når nogen nævner ”tekstforfatning”, skal de tænke på Cortekst og på ”Vi tekster din tanke”. Vi laver alt muligt hele tiden, fx tekst-TV, blogs og LinkedIn-opslag, som vi poster og får respons på – vi gør det kontinuerligt og bliver ved, fordi vi kan se, at det virker over tid.

Hvis du ikke har tid, overskud eller kan finde på, hvad du skal skrive, bør du få hjælp et sted fra. Når du har en tekstforfatter til at finde på og skrive dit content, hvor der både er formål og relevans, frigiver du en hel masse tid til dig selv. Plus du slipper for hovedpinen i ikke at få det gjort. Vi har faktisk en perfekt løsning til dig, hvis du er som flertallet: Vi kalder det for Tekstboosteren.

HVAD ER EN TEKSTBOOSTER?

En Tekstbooster er helt enkelt et samarbejde mellem dig og os, som kan give dig det indhold til dine sociale medier, din blog, dit nyhedsbrev og din hjemmeside, som du ikke selv får lavet. Vi laver en plan sammen med dig om, hvad dine opslag og andet content skal indeholde, hvor tit du skal poste noget, og hvad formålet med dit content skal være. Vi snakker også med dig om, hvad der er vigtigt for dig med dit content, fx hvilken tone og stil det skal skrives i.

Det fedeste ved Tekstboosteren er, at du ikke skal bekymre dig om indholdet, for vi ordner det for dig. Du skal sætte tid af én gang om måneden, hvor vi tager en kort snak om det hele. Herefter laver vi et udkast til opslag og andet content, som du får til godkendelse.

Hvis du har svært ved at finde tiden til at poste opslagene på sociale medier, kan vi også klare det for dig.

Helt enkelt – vi sætter dit content på autopilot!

HVAD INDEHOLDER EN TEKSTBOOSTER?

Tekstboosteren indeholder det, som du har brug for. Det kan fx være:

Vi vejleder dig gerne og hjælper dig med at finde ud af, hvad du har brug for – så laver vi det også for dig. Vi tager en snak med dig om, hvilken type content på hvilke medier der er relevante for dig og din virksomhed. Det kommer også an på din målgruppe, hvilket du kan læse mere om i blogindlægget her.

Er du i tvivl, om det er noget for dig? Vi har et par referencer, du kan læse lige her.

Se vores priser for Tekstboosteren lige her!

Er du nysgerrig efter at vide, om du kan bruge Tekstboosteren, så giv Mia et kald. Så finder vi en løsning, der passer godt til dig.

Skriv en kommentar