Nyhedsbrev – Hold dig top of mind

Skal du bruge et målrettet nyhedsbrev?

Et godt nyhedsbrev layout giver læserne lyst til at læse videre

Vedligehold din relation til dine læsere

Et nyhedsbrev er et kendt digitalt værktøj til at skabe relationer til dine kunder og holde dig i deres bevidsthed, men det kræver kommunikativ snilde og kreative evner at lave et nyhedsbrev, der er relevant for dine læsere, så de ikke bare ser det som endnu en ubetydelig mail i indbakken. Vi har stor erfaring med at skrive nyhedsbreve, så de rammer lige ned i din modtagers interesse, så de får lyst til at åbne det og agere, som du ønsker det – du kan eksempelvis få trafik ind på din hjemmeside, salg i din webshop eller tilmeldinger til dit foredrag. Potentialet er stort med et nyhedsbrev, og det er værd at udnytte!

Er dit nyhedsbrev en klods om benet?

Er det en tilbagevendende tanke, at du skal huske at lave et nyhedsbrev, men bliver tanken ikke vekslet til handling? Er det svært at finde tid til at lave en plan for et flow i dine nyhedsbreve, eller mangler du idéerne og færdighederne til at lave et relevant nyhedsbrev, der rammer netop din målgruppe? Vi hjælper dig i mål, så dit nyhedsbrev bliver til andet end en uforløst tanke og idé. Du får omsat dine nyheder, emner og viden til et interessant nyhedsbrev, der aktiverer dine læsere.

Få succes med dine nyhedsbreve

Det er vigtigt at have din modtagers behov i hovedet, når du skriver dit nyhedsbrev. Nyhedsbrevet skal adressere deres behov og ikke, hvad du selv har lyst til at fortælle. Det er vi skarpe til, og vi er vant til at formidle gennem tekst, så det fænger og rammer den enkelte målgruppe. Du kan læse mere om vores arbejde med tekstforfatning her. 

Derfor skal du vælge Cortekst som din tekstpartner

Vi lytter og forstår

Vi har stor erfaring med at omsætte idéer og kompliceret viden til kvalitetstekster. Vi har sans for, hvad der er god content målrettet den specifikke målgruppe, og vi gør det, som du vil have det.

Høj kvalitet

Med baggrund som cand.mag. i sprog og kommunikation har vi foruden vores syv års erfaring opbygget en faglig forståelse for, hvordan man rammer den enkelte målgruppe.

Fleksibilitet

Vi står altid klar til at hjælpe dig. Vi ved, at din tid er vigtig, og at der kan komme sidste-øjebliks-sager op, der lige skal nå med i det næste nyhedsbrev, så derfor står vi altid til rådighed.

Sådan arbejder vi med nyhedsbreve

Indleder samarbejdet med samtale

Her er vores formål at få et indtryk af din virksomhed og dens ydelser og værdi, samt hvem din målgruppe er.

Første møde

Vi sørger altid for at afholde et møde for at få alle detaljerne på plads, så vi har overblikket til at kunne komme i gang. Du bestemmer, om det skal være fysisk eller over telefonen, alt efter hvad der passer dig. På det første møde snakker vi bl.a. om:

Målgruppe

Er dine kunder private forbrugere eller virksomheder? Er der andre demografiske forhold, vi skal tage udgangspunkt i?

Emner og temaer

Hvad vil være relevant at inddrage i de enkelte nyhedsbreve? Fx kundecases, nye produkter, årstidsrelateret content?

Udarbejdelse af nyhedsbrev

Formål

Skal dit nyhedsbrev have til formål at sælge, informere eller skabe trafik til hjemmesiden?

Stil og tone of voice

Har du en bestemt stil, du gerne vil have os til inddrage i teksten? Vi lytter til dig, så teksten lyder som dig.

Layout

Har du et layout, vi skal arbejde ud fra? Ellers har vi et samarbejde med en kompetent grafiker, der har styr på opsætning af nyhedsbreve.

Hyppighed

Hvor ofte vil du have sendt dit nyhedsbrev ud? På mødet planlægger vi de næste 2-6 nyhedsbreve, alt efter hvor ofte du vil have sende dem ud. Vi præsenterer et flow, som giver modtageren noget nyt hver gang.

Research

Efter vores møde går vi i gang med vores research, hvor vi undersøger relevante emner og interviewer nøglepersoner, hvis der er brug for det.

Tekstforfatningen

Vi færdiggør teksten til dine nyhedsbreve, laver en grundig huskorrektur og sender dem ind til din godkendelse. Vi fortsætter, indtil du er 100 % tilfreds med resultatet. Du kan læse mere om vores tilgang til tekstforfatning her.

Opfølgende møder

Og så mødes vi igen, hvor vi følger op på, hvordan flowet er gået, og planlægger de næste.

Få et uforpligtende tilbud på et nyhedsbrev

Læs mere om nyhedsbreve

Nyhedsbreve er e-mailmarkedsføring, og du kan bruge dem til at promovere din virksomhed med informationer og nyheder, som er relevante for dine kunder. Et nyhedsbrev har til hensigt, at dets læsere skal gøre et eller andet. Det kan være, de skal tilmelde sig en workshop, klikke videre på et link eller blive informeret om, hvilke messer du tager ud til.

Specielt for nyhedsbreve er, at modtagerne kun er nogle, der aktivt har sagt ja til at modtage nyhedsbreve fra dig. Derfor har du også en fordel i, at de i forvejen har vist interesse for noget omhandlende din virksomhed. Men for at fastholde dem skal du stadig være bevidst om din modtagers interesser og ikke blot dit eget behov for at dele.

Vi har en nyhed, vi ønsker at fortælle
Del relevante nyheder med dine læsere, som er aktuelt og interessant for dem.

Vi har en aktuel krog med relevans for vores budskab   
Brug mærkedage, begivenheder m.m. som anledning til at sende et nyhedsbrev ud og sprede dit budskab. Fx Folketingets åbning, halloween eller påske. 

Vi har et særtilbud
Giv dine læsere noget eksklusivt før alle andre.

Vi vil vedligeholde relationen
Hold dig top of mind.

Vi vil høre vores kunders mening
Lav link til surveys, invitation til møder, konkurrencer på SoMe m.m. for at få et indblik i dine læseres holdninger.

Fang dem med en fængende emnelinje og preheader
Sørg for, at dit nyhedsbrev skiller sig ud fra mængden af alle de andre mails i indbakken.

Succesfuld markedsføring 
Når først de har trykket, er det vigtigt at sørge for, at de får det ud af det, du ønsker;
1. Skal de høre om lanceringen af nye produkter?
2. Skal de tilmelde sig dine kommende events?
3.
Skal de med hjælp fra en rabatkode klikke sig videre ind på din hjemmeside?

Overskueligt layout
Gør det nemt for dine læsere at opfange, hvad de får ud af dit nyhedsbrev. De skal samtidig ikke være i tvivl om, at det er dig, der er afsender, så de får lyst til at læse videre.

Til at besvare det spørgsmål er Google Analytics din ven. Her kan du undersøge, hvor mange der åbner dit nyhedsbrev, klikker videre på dine links, hvor meget de har købt for osv. Vi tager også gerne en samtale med dig, hvor vi gennemgår, hvad der kan ændres ved dit nyhedsbrev, så det bliver mere effektivt.

Få styr på dit nyhedsbrev