Bliv synlig på LinkedIn

Skal du bruge enkelte opslag til LinkedIn, eller skal vi løbende opdatere din side?

LinkedIn er din digitale messestand – hele året rundt

For mange bliver LinkedIn opfattet som en forlængelse af hjemmesiden. Men LinkedIn er sin helt egen med sine særlige muligheder og udfordringer. LinkedIn er det sted, hvor dine værdier oftest bliver synliggjort for resten af samfundet – hele året rundt. Det er altså her, du viser, hvad der sker i virksomheden, og hvor du har en løbende dialog med dine kunder, kollegaer, medarbejdere, nuværende og kommende. Det er derfor vigtigt med aktivitet i form af velskrevne opslag, der giver synlighed og rækkevidde, og som lægger op til dialog.

Opslagene skal selvfølgelig arbejde sammen med LinkedIns algoritme, men det er mindst lige så vigtigt at have in mente, at der er mennesker bag skærmen – ikke algoritmer. Hos Cortekst holder vi os løbende opdateret på LinkedIns algoritmer, men vi er altid opmærksomme på, at algoritmen kun er et værktøj. I sidste ende handler det om at skrive kvalitetsopslag, som folk har lyst til at interagere med. Det er vi eksperter i, og vi har hjulpet en del virksomheder. Vi hjalp blandt andre Digital Process med at skrive virkningsfulde LinkedIn-artikler, foruden nyhedsbreve, kundecases og hjemmesidetekster.

Få opslag, der synliggør dine værdier

Har du ikke tid til at prioritere LinkedIn-opslag? Vi hjælper dig gerne med at skrive opslag, der skiller sig ud, uanset om du skal bruge en, to, eller vi løbende skal opdatere din LinkedInside, både opslag, profiltekst og artikler. Med os som din tekstforfatter får du hjælp til både:

  • Contentplan
  • Opslag
  • Artikler
  • Opfølgning på aktivitet
  • Sparring om statistik

Derfor skal du vælge Cortekst som din tekstpartner:

Vi er effektive

Hver dag skriver vi tekster. Vi er derfor grundige, men effektive.

Vi er fleksible

Dukker der en historie op, du vil have på LinkedIn, hjælper vi dig gerne fra dag til dag.

Vi har erfaring

Vi har skrevet mange LinkedIn-opslag. Derfor ved vi, hvad der virker der, så det gør sig bedst på LinkedIn.

Hvad er processen, når vi laver LinkedIn-opslag for dig?

Når vi arbejder med LinkedIn-opslag, arbejder vi efter en bestemt metode, der sikrer harmoni mellem kvalitet og effektivitet. Det skal give mening for dig og din virksomhed, og derfor er det også vigtigt, at der
er et mål med at være aktiv på LinkedIn. Det mål arbejder vi efter, sådan som vi altid gør på tekstopgaver. Hvordan vi griber vores job som tekstforfatter an, kan du læse mere om her.

Indledende snak

Dine LinkedIn-opslag hænger sammen med dit behov. Derfor har vi en indledende snak med dig for at forstå din virksomheds strategi, værdier og kernefortælling. Vi bliver enige om, hvilke historier der er interessante for jeres følgere (også de kommende), hvornår det er bedst at lægge dem ud, og vi hjælper med at finde vinklen på dem, så de står skarpt og giver folk lyst til at læse dem.

Contentplan

Afhængigt af dit behov lægger vi en kort eller langsigtet contentplan, så du får et overblik over, hvilke tekster vi skriver til din virksomhed, og hvornår de bør lægges ud. Har du allerede en contentplan, arbejder vi gerne ud fra den, ligesom du også kan bruge os til at supplere den. Når vi kigger på contentplanen, ser vi også på, om det vil give værdi at udgive artikler på enten virksomhedens side, på din egen profil eller på en af dine medarbejderes profil. Artiklerne kan du også få skrevet af os – det kan du læse mere om under artikler.

Kunde har samtale med tekstforfatter om hjælp til Linkedin
Tekstforfatter til SoMe, content marketing og hjælp til LinkedIn

Budskab, stil og tone of voice

Vi går målrettet efter at ramme den professionelle tone, der er på LinkedIn, og din tone of voice. Samtidig inddrager vi de budskaber, vi fandt frem til på mødet med dig. Vi finder en stærk vinkel på dem, der gør modtagerne nysgerrige og giver dem lyst til at give opslaget opmærksomhed. Det er også her, vi justerer dine opslag, så de arbejder sammen med LinkedIns algoritmer og får de bedste forudsætninger for at få den rækkevidde, de fortjener.

Dokument til godkendelse

Typisk laver vi et dokument med en række opslag, fx til den kommende måned, til godkendelse. I dokumentet får du overblik over opslagene med datoer og klokkeslæt, og du kan læse teksterne igennem.
Du får derved mulighed for at kommentere på dem, hvorefter vi retter dem til, så du er tilfreds.

Posting

Derefter er det bare at lægge dem ud og vente på respons fra resten af det professionelle miljø. Vi kan gøre det for dig, eller du kan gøre det selv. Når opslaget er lagt ud, er det vigtigt, at du selv hjælper til med at øge rækkevidden på opslaget på en måde, der stemmer overens med algoritmen. Det er fx bedre at like og kommentere på opslaget end at
dele det uden at skrive et helt særskilt opslag. Er du i tvivl om, hvordan du og dine medarbejdere skal gøre det, kan vi selvfølgelig også rådgive jer om det. Vi hjælper også gerne med at like kommentarer på vegne af virksomheden og svare på simple kommentarer. Er der en kommentar, du selv skal reagere på, giver vi dig besked. Skriver en følger fx ’Tillykke’ eller ’God weekend’, kan vi sagtens svare for dig. Stiller de derimod et spørgsmål, sender vi det videre til dig.

Opfølgning

På din LinkedIn-side er der mange muligheder for at blive klogere på din sides performance og statistik. Du kan altid spørge os om hjælp til at gå statistikken igennem eller til at trække data ud og bearbejde, så du får et klart overblik. Statistikken er god som et pejlemærke for, om vi fx skal justere på antal af opslag eller typer af opslag. Derfor er opfølgning altid en vigtig del af en løbende aftale med os, så vi hele tiden er sikre på, at vi er på rette vej.

Tekstforfatter yder hjælp til LinkedIn

Læs mere om LinkedIn-opslag

LinkedIn er blevet et af de vigtigste steder, hvor folk dagligt følger med i virksomheders aktivitet. Derfor er det en god idé at prioritere LinkedIn, så du brander din virksomhed med de værdier, du gerne vil fortælle om. Det gør du ved jævnligt at skrive opslag eller like og kommentere på andres opslag.

Der findes selvfølgelig ikke én måde at skrive LinkedIn-opslag på. Hvert opslag er sit eget. Dog skal opslagene være skrevet, så folk får lyst til at give opslaget opmærksomhed. Først og fremmest bør du overveje, hvilken værdi du giver modtageren, og hvorfor han eller hun bør læse opslaget og like eller kommentere på det. Er det noget, som er relevant for dem? Er det noget, de har en holdning til? Det i sig selv er dog ikke nok. Du skal også arbejde med at gøre følgerne nysgerrige, så de trykker ’Se mere’. Det gør du ved at skrive en stærk teaser og give opslagene en skarp vinkel. I vores blogindlæg Hjælp til LinkedIn: Sådan løfter Dan Turéll dine opslag (og fire andre måder) viser vi, hvordan du bruger den metode, Dan Turéll brugte i sine essaysamlinger, til at løfte dine opslag. For at skabe varierede opslag viser vi også,
hvordan andre slags opslag medvirker til at skabe kvalitet for dine følgere.

Et aspekt, der løbende bliver snakket om på LinkedIn, er dens algoritme. Det er derfor også vigtigt at arbejde sammen med den, fx er det bedre at kommentere på et opslag end at dele opslaget (uden at skrive et helt særskilt opslag), og typisk skal et opslag helst være omkring 1.200 tegn, for at LinkedIn vurderer det som et kvalitetsopslag. Men det ændrer sig løbende.

Endnu vigtigere er dog at have in mente, at der er mennesker bag skærmen – ikke algoritmer. Hos Cortekst holder vi os løbende opdateret med de nye flaskeposter om LinkedIns algoritmer, men vi er altid opmærksomme på, at algoritmen kun er et værktøj. I sidste ende handler det om at skrive kvalitetsopslag, som folk har lyst til at interagere med.

I dine opslag skal du huske en såkaldt CTA-sætning (Call-to-action). Det er kort fortalt en sætning, der opfordrer modtageren til at gøre noget. Det sikrer, at du ikke blot lægger et opslag ud for at styrke din sides performance i forhold til algoritmen, men at du interagerer med dine følgere. Fortæller du dem ikke, hvad du ønsker, de skal gøre, når de har læst dit opslag, kan du være sikker på, at de hurtigt er videre igen. En CTA er ikke altid ’Køb’, ’Læg i kurv’, ’Ring’ osv. Det kan være mange andre ting. Det kunne fx være, at du
har et spørgsmål, som du ønsker deres mening om: ’Del din mening med mig i en kommentar’. Det kan være, du gerne vil have dem til at læse den pressemeddelelse, som der netop er blevet skrevet om dig: ’Læs hele pressemeddelelsen her’. Og mange andre ting. Når du skriver din CTA, skal du frem for alt huske, at folk ikke er på LinkedIn for at købe, men for at opbygge deres netværk.

Få hjælp til Linkedinopslag