Få styr på din SoMe-strategi

Vil du have en effektiv SoMe-strategi?

Få mere ud af dine sociale medier med en SoMe-strategi

En SoMe-strategi giver mening, fordi det altid er nemmere at få lagt noget godt op på sociale medier, hvis der er en god plan bagved. Når du har en strategi, som er gennemarbejdet, får du direkte værdi ud af det. Er alt planlagt på forhånd, er der meget større sandsynlighed for, at du faktisk får lagt det op, der er meningen – og det betaler sig i sidste ende.

 

Sociale medier handler om at være på, om at dele godt indhold og om at være interagerende med dine følgere. Og har du ikke en strategi for brugen af sociale medier, hvordan kan du så måle på indsatsen?

Med en SoMe-strategi sikrer du ...

Gør det nemt for dig selv

Står du for al marketing selv, kan det godt trække tænder ud også at skulle lave en SoMe-strategi. Det tager tid, ressourcer og energi at finde på og planlægge. Samtidig kan du måske have svært ved at finde frem til de rigtige emner, fordi du har svært ved at se din virksomhed udefra. Hvad er det egentlig dine kunder vil have? Hvad synes de er interessant? 

Med et tekstbureau som Cortekst kan du være sikker på at få en strategi, der løfter SoMe, og samtidig sker der noget, når nogle udefra kommer og stiller spørgsmål. Nye idéer opstår, og dit content bliver altid bedre af, at flere har været inde over at finde på, hvad der kunne være spændende på SoMe. 

Måske har du også brug for nogle, der faktisk kan eksekvere og levere teksterne til sociale medier? Det gør vi os heldigvis meget i. Det kan du læse mere om på siden: Content marketing.

Derfor skal du vælge Cortekst som din tekstpartner

Vi er kreative og fulde af idéer

En af vores største styrker er helt klart, at vi er kreative og har mange idéer til, hvad din SoMe-strategi kunne indeholde.

Vi er hurtige

Hos Cortekst er der ikke langt fra idé til handling, og derfor kan vi også ret hurtigt få sat gang i en strategi til dig.

Eksperter i danske tekster

Vi laver ikke andet end at skrive tekster til det danske marked, og derfor kan vi rådgive i og lave gode SoMe-strategier.

Hvordan foregår det, når vi skal stå for din SoMe-strategi?

Din SoMe-strategi skal hænge sammen med, hvad der sker i løbet af året hos dig, hvordan dit årshjul ser ud, og hvad der ellers er interessant for dine kunder og følgere. Så hvordan foregår det, når vi er med til at lave din SoMe-strategi?

Den indledende snak

Vi vil altid gerne lære dig at kende, så vi kan få en fornemmelse af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig. Derfor vil du opleve, at vi giver dig et kald, før vi begynder på et samarbejde.

Research, formål, budskab, stil og tone of voice

For os er det alfa og omega, at vi rammer den stil, du ønsker dig – og den stil og tone of voice, som du ellers bruger i din markedsføring. Det hænger især sammen med din strategi for SoMe, og hvad dine værdier og budskaber er.

Mødet, hvor vi går i gang med udviklingen

Vi kan aldrig lave en SoMe-strategi uden dig, og derfor er det nemmeste klart, at vi sætter os sammen og sætter rammerne. Her kan vi sammen brainstorme idéer, og du kan fortælle, hvad der er vigtigt for dig.

Hvordan ser dine sociale platforme ud nu – og hvad er ønsket?

En SoMe-strategi kan enten tage udgangspunkt i det, du allerede gør, eller den kan tage udgangspunkt i at prøve nye ting. Synes du ikke rigtig, din nuværende strategi fungerer for dig, kan vi komme med input og idéer til, hvad næste skridt skal være.

SoMe-strategien

Vi laver strategien og laver den gerne, så den passer sammen med resten af din contentplan for året. Det bedste er, hvis alt hænger sammen og går på tværs af medier.

Præsentation og feedback

Du får strategien og er velkommen til at give feedback. Herefter retter vi ind, så du er helt tilfreds.

Eventuel eksekvering

Har du brug for, at vi hjælper dig med udarbejdelsen af content til din SoMe-strategi, er vi selvfølgelig behjælpelige med det. Du kan læse mere om vores tilgang til tekstforfatning her. Vil du gerne selv stå for det hele, giver vi også gerne feedback.

Har du brug for hjælp til en SoMe-strategi?

Læs mere om SoMe-strategi

En SoMe-strategi hjælper dig med at få lavet det indhold, du skal bruge til dine sociale platforme. Dvs. at det er et planlægningsværktøj, som gør det nemmere for dig at få godt indhold ud på dine SoMe-kanaler og samtidig også at få planlagt, hvor det skal hen, på hvilket tidspunkt, hvad formålet er, og hvad du skal bruge, fx billeder, video, tekst osv.

Har du problemer med at komme i gang med din SoMe-strategi, kan du med fordel se vores afsnit i Tekst-TV om, hvordan du kommer i gang med dit content efter ferien.

Annoncering er en del af dine aktiviteter på sociale medier, og de skal selvfølgelig altid indgå i din strategi. Alle de indsatser, du laver med marketing, skal helst indgå i din strategi, så du får det allerbedste content ud på de forskellige platforme.

Gå let til værks og lad vær at bruge for lang tid på flotte skabeloner og guides. Det vigtige er, at du let og overskueligt kan sætte aktiviteterne op, så du selv kan overskue det. Lav fx din strategi i Word eller Excel, hvor du har kolonner for: 
     – Dato
     – Medie
     – Kategori
     – Stikord
     – Formål
     – Tekst
     – Billede/video
     – Links 

På den måde gør du det let og overskueligt for dig selv.

Du skal se en strategi som et hjælpeværktøj til dig selv. Når alt er planlagt, er det nemmere for dig hurtigt at smide det op på dine platforme. Herefter kan du også gøre det endnu lettere og lave alle opslag i fx Facebook Business Suite. Så kommer alt ud til rette tid.

Ja, faktisk anbefaler vi altid at tænke alt sammen. Men det er en god idé at have dem som to forskellige dokumenter, fordi det så er lettere for dig at overskue.

Lad os høre fra dig