Få artikler, der skærer igennem

Skal du bruge en artikel om dig, virksomheden eller noget tredje?

Stærke artikler med den rette vinkel

Står du og skal bruge den gode, skarpe artikel til branding af virksomheden? Og har du måske ikke tid eller kompetencer til at skrive den selv? Vi hjælper dig gerne med alt fra vinkel, fokus, interviews og selve tekstforfatningen. Vi har masser af erfaring med artikler til både nyhedsblade, medier og til LinkedIn.

Se fx casen om Digital Process, som bl.a. har fået lavet en hel række LinkedIn-artikler.

En artikel fra Cortekst indeholder:

Artikel - dit brandingværktøj

En artikel skal være spot on

En artikel er ikke bare sådan lige til – og har du selv forsøgt dig med at skrive en, ved du, hvor svært det er at få den famøse røde tråd og en skarp vinkel. En anden vigtig ting med artikler er, at de skal have den rigtige tone alt efter mediet, du skal bruge den i. Vil du have en artikel til et nyhedsblad, et brancheblad eller en avis? Eller ønsker du dig artikler til LinkedIn, hvor du skal være eksperten på området? 

Hos Cortekst har vi skrevet artikler til mange forskellige medier og alverdens emner, og det, der gør os gode til at skrive artikler er, at vi meget hurtigt kan finde vinklen i historien, som gør, at læseren bliver fastholdt og får det, de bliver lovet. Dernæst er vi gode til at lytte til dig og finde ud af, hvordan du gerne vil have din artikel. Vi researcher gerne og laver interviews. 

En artikel skal være spot on – og det kræver en god tekstforfatter! Læs mere om, hvordan vi skriver tekster her.

Derfor skal du vælge Cortekst som din tekstpartner

Vi er fleksible

Skal du bruge en tekst i morgen, kan det tit lade sig gøre. Vi er meget fleksible, fordi vi er et mindre tekstbureau. Er du presset på tid, ringer du bare.

Vi leverer kvalitetsarbejde

Hos Cortekst er alle tekstforfattere uddannet i dansk fra universitetet – det sikrer dig den høje kvalitet, fordi vi har teorien med os.

100 % Tilfredshed

Det er vores opgave at sikre, at du er glad for teksten. Derfor har vi som udgangspunkt ingen begrænsninger på redigeringer eller korrekturrunder.

Du skal have skrevet en nyhedsartikel – sådan foregår det hos os

Når vi skriver tekster, arbejder vi altid ud fra en helt bestemt procedure – og sådan er det også, når vi skriver artikler og nyhedsartikler.

Den gode snak om opgaven med dig

Det er sjældent, vi går i gang med en opgave, før vi har talt med dig først. Faktisk er det kun for vores faste, gode kunder, som vi kender rigtig godt, at en briefing ikke er nødvendig.

Hvem er det til og hvorfor?

En artikel er et vidt begreb, og den kan bruges i mange forskellige sammenhænge. Vi har både kunder, der har deres eget nyhedsblad, hvor vi skriver artikler for dem, og vi har kunder, som bruger artiklerne i et bestemt medie. Derudover skriver vi mange LinkedIn-artikler, som bevæger sig mellem en typisk artikel og ghostwriting. Det kan du læse mere om her. 

Når vi ved, hvor artiklen skal bruges, og hvem den er til, snakker vi om, hvad formålet er. Hvilken vinkel skal vi have, og hvor skal vi holde fokus?

Interview artikel er grundig research
LinkedIn artikel - Gør dig relevant på LinkedIn

Tone of voice

Tone of voice er altid vigtig for os – også i artikler. Når vi snakker LinkedIn-artikler, er det især vigtigt, at vi får talt godt igennem, hvilken måde du kommunikere på, og så er det vores opgave at kopiere den.

Interview om emnet – med dig eller nøglepersoner

Din artikel skal helt sikkert have citater, hvis den skal bringes i et medie. Citater er altid gode at have i artikler, fordi læseren får information fra ”hestens egen mund”. Det skaber troværdighed og aktualitet. Samtidig hjælper et interview os som tekstforfattere, fordi vi får lov til at høre dig eller nøglepersonen fortælle, forklare og uddybe, så vi kan skrive en skarp og god artikel om emnet.

Tekstforfatning

Når vi har lavet research og interview, går skriveprocessen i gang. Når vi er færdige med at skrive, sørger vi altid for at lave en grundig redigering og korrekturlæsning, før du får nyhedsartiklen i dine hænder.

Redigering og korrektur

Vi regner altid med et par redigeringer, når du har læst artiklen igennem. Det kan være, der er noget faktuelt, vi skal rette. Måske synes du, at noget af tonen mangler. Eller også er der passager, du gerne vil have ændret. For os er det helt okay, og vi er vant til at redigere.

Korrektur og færdig artikel

Efter redigeringen laver vi en sidste korrektur, så artiklen er færdig og kan sendes afsted eller sættes op grafisk. Korrekturdelen er super vigtig, så det færdige resultat er fejlfrit. Det fremmer læsevenligheden, og læseren bliver ikke forstyrret af manglende kommaer, forkert tegnsætning eller slåfejl. Er du interesseret i at vide mere om korrektur? Du kan se mere her.

Få flere leads med et whitepaper

Mangler du en dygtig tekstforfatter til dine artikler?

Læs mere om artikler

En nyhedsartikel er, som ordet så fint beskriver i sig selv, en nyhed, der skal fortælles på en god og skarp måde. En artikel er anderledes end andre tekster grundet sin opbygning og præmissen om, at aktualiteten skal være i højsædet. Derfor går det heller ikke, at en artikel slet ingen aktualitet har. Dog kan vinklen gøre meget, og det arbejder en tekstforfatter bl.a. med at få på plads.  

Artikler kan være mange ting, og herunder har vi samlet en række facts, som du kan give dig i kast med at læse.

En artikel er opbygget af en række forskellige dele og ud fra den famøse nyhedstrekant. Den kan du læse mere om her. Du har typisk en overskrift, en underrubrik, en brødtekst med citater, et afsnit med information eller lignende.

De fleste artikler og nyhedsartikler skrives af journalister, som er tilknyttet et bestemt blad, magasin eller avis. Dog kan mange artikler også være bestillingsarbejde, hvor virksomheder finder en dygtig tekstforfatter eller journalist til at skrive artikler for sig. Disse artikler er med en neutral vinkel, hvor virksomheden ikke fremtræder som afsender.

Ja, alle kan sådan set skrive artikler – spørgsmålet er bare, om man vil give sig i kast i genren, om man har erfaringen, om man har tiden og ikke mindst evnerne til at skrive. Har du selv skrevet en artikel, kan du få den redigeret, så den står knivskarpt. Du kan læse mere om vores redaktørservice her.

En LinkedIn-artikel er et indlæg, som lægges op på din profil på LinkedIn, hvor du som afsender har et emne, som du gerne vil ytre dig om. Vi ser typisk, at det er eksperter, der skriver artikler på LinkedIn, eller som hyrer os til at skrive for sig.

En tekstforfatter kan sagtens skrive andres artikler – også når de kommer i jeg-form som på LinkedIn. En tekstforfatter vil interviewe personen og lytte meget til, hvordan de udtrykker sig. Hertil er det vigtigt, at tekstforfatteren er helt skarp på, hvad formålet er, og hvordan artiklen bygges op. LinkedIn-artikler har en opbygning som en blog – mere end en opbygning som en nyhedsartikel. Blogs kan du læse mere om her.

Få en skarp artikel