EGESKOV
”Når Cortekst kommer med deres rettelser, står det sort på hvidt, hvor meget vi har haft brug for det”.
- Cathrine Blaabjerg, event- og marketingkoordinator hos Egeskov
GRUNDIG REDIGERING OG KORREKTURLÆSNING ER LIG MED SKARPE TEKSTER
Egeskov er en af de største og bedst kendte attraktioner i Danmark, der tilbyder oplevelser for både børn og voksne. Som event- og marketingkoordinator har Cathrine Blaabjerg mange tekster at skulle forholde sig til, når Egeskov rummer alt fra bakkeservietter i restauranten til skilte til udstillinger og en velbesøgt hjemmeside. Samtidig var der en ny digital slotsguide i støbeskeen, så hun så derfor et behov for at få ekstern hjælp til at redigere og korrekturlæse deres forskellige tekster.
NY DIGITAL SLOTSGUIDE - EN TILLIDSFULD OG TIDSBESPARENDE PROCES
Som et nyt koncept havde Egeskov udviklet en digital slotsguide, hvor deres besøgende på hjemmesiden har mulighed for digitalt at gå på opdagelse på slottet – samtidig med at de får en god brugeroplevelse. Men Egeskov manglede kompetencerne til at levere andet end bare indholdet, og her kom Cortekst med i startprocessen.
”Slotsguiden har været et helt nyt koncept, som Cortekst har været inde over,” fortæller Cathrine Blaabjerg og tilføjer: ”Cortekst har gennemlæst hele sitet og redigeret inde bagved i WordPress, så vi ikke har skullet gennemlæse, tjekke efter og selv bruge tid på at sætte det ind”.
For Cathrine Blaabjerg har det været en tidsbesparende og tillidsfuld proces, som har givet et godt førstehåndsindtryk af Cortekst. ”For det første var Cortekst megahurtige til at håndtere det og havde nemt ved at forstå, hvad vi ville – der var ikke så meget frem og tilbage, før de gik i gang med opgaven,” fortæller Cathrine Blaabjerg og uddyber, at det var tydeligt at mærke, at Cortekst var klar på en udfordring.
Cortekst formidler budskabet – selv i de mindste tekster
Når ens arbejdsplads er et tilløbsstykke, har man et stort ansvar for, at tingene er i orden – og det gælder ikke mindst kommunikationen, hvis du spørger Cathrine Blaabjerg. Men med mange ting på bordet kan tiden nogle gange virke knap, så derfor besluttede Egeskov at hyre Cortekst ind til at redigere og korrekturlæse deres tekster.
”Tekster fylder meget i vores arbejde, så det har været rart at få et ekstra sæt øjne på,” fortæller Cathrine Blaabjerg og fortsætter: ”Vi arbejder tit i et højt tempo, hvor vi arbejder med store og små opgaver, og ofte kommer der opgaver ind fra højre – og der har Mia og resten af teamet været gode til at arbejde hurtigt og gennemarbejdet.”
Ud over en digital slotsguide til hjemmesiden har Cortekst bl.a. redigeret og korrekturlæst bakkeservietter og skiltetekster til museumsudstillingerne. ”De har løst små ad hoc-opgaver, som de har været helt vildt hurtige til. Eksempelvis har de korrekturlæst vores bakkeservietter, hvor vi vil fortælle om, hvilke tanker vi gør os med den mad, vi serverer,” fortæller Cathrine Blaabjerg og tilføjer, at Cortekst også har gennemlæst og omformuleret 25 år gamle tekster fra museumsudstillingerne, så de står i samme sprog som den digitale slotsguide og følger med tiden.
Det kritiske blik giver bedre tekster
Det har været tidsmangel og manglende kompetencer, der har gjort, at Cathrine Blaabjerg og resten af event- og marketingafdelingen ikke selv har kunnet opfange fejlene og producere tekster af den kvalitet, de ønskede – så Egeskov har set en stor fordel i at have Cortekst inde over.
”Når Cortekst kommer med deres rettelser, står det sort på hvidt, hvor meget vi har haft brug for det,” siger Cathrine Blaabjerg og fortsætter: ”Gæsterne plejer at være gode til at sige, hvis der er fejl, men de tekster, som Cortekst har været inde over, har vi ikke fået én eneste kommentar på, så det er fantastisk.”
For Cathrine Blaabjerg har det været godt at blive mødt med et fagligt kritisk blik, da det i sidste ende har givet både dem og deres gæster stor værdi, at de har kunnet komme ud med de rigtige budskaber. ”Vi er glade for den kritiske holdning, Cortekst har til teksten – de retter ikke bare, men forholder sig til, hvad der står, så vi får sagt det, vi vil, ” fortæller Cathrine Blaabjerg og uddyber, at det også har givet deres team mere tid til at fokusere på det, som de er bedst til.
Egeskov åbnede for publikum i 1960’erne og har siden 1784 været ejet af Bille-slægten. I 2020 havde Egeskov ca. 233.000 besøgende.
TRÆNGER DINE TEKSTER TIL EN REDIGERING ELLER KORREKTUR?
Kontakt os i dag og lad os få en snak om, hvad vi kan gøre for dig