Digital Process
”Det handler om at gøre kontorrobotter til noget, som alle kan forstå”
- Kenneth Birk Nielsen, CEO i Digital Process
Spiselige tekster skaber leads og konverteringer
Digital Process har en vision om at hjælpe alle SMV’er i Danmark med at automatisere administrative rutineopgaver med kontorrobotter. Så da CEO for Digital Process, Kenneth Birk Nielsen, blev opmærksom på, at de selv brugte meget tid og mange kræfter på opgaver, han vidste kunne løses bedre og mere effektivt, begyndte han at lede efter en løsning. Han havde et ønske om, at Digital Process fulgte deres egen visionstanke om frigørelsesprocessen, men de manglede kompetencerne til at skrive virkningsfulde nyhedsbreve, kundecases, hjemmesidetekster og LinkedIn-artikler.
Som ambitiøs virksomhed har det altid været et mål at få flere kunder, og Kenneth Birk Nielsen ved, at digital markedsføring er et essentielt middel til at nå det mål.
”Vi vil have flere kunder, og vi vil skabe de bedst mulige tekster til LinkedIn og hjemmesiden, men vi er jo ikke de skarpeste til at skrive de ting selv,” fortæller Kenneth Birk Nielsen og fortsætter: ”Så Cortekst har sikret, at tingene blev gjort ordentligt, for når vi selv skulle gøre det, så hang det lidt.”
Digital Process arbejder inden for et snævert felt, der kræver en vis teknisk forståelse, og det så Kenneth Birk Nielsen som en udfordring ved at hyre en ekstern tekstforfatter – men den antagelse lagde han på hylden, efter Cortekst fremlagde deres første løsning for ham: ”Cortekst fangede vores ånd og kultur, og de forstod, hvem vi ville skrive til,” siger Kenneth Birk Nielsen og uddyber: ”De var meget bedre til at fange, hvad det handlede om, end jeg havde regnet med, og de var erfarne til det”.
Den rigtige markedsføring gør en stor forskel på konverteringsraten
Alle medarbejdere i Digital Process er skarpe i kontorrobottens særegne egenskaber, i IT og RPA, men markedsføring og udarbejdelsen af tekster, der konverterer, er ikke spidskompetencen.
”Det handler om at gøre kontorrobotter til noget, som alle kan forstå,” fortæller Kenneth Birk Nielsen og fremhæver, at de havde et behov for hjælp til at formidle dette. For Digital Process var det en uoverskuelig mundfuld at navigere i kundecases, blogs, nyhedsbreve, LinkedIn-artikler samt redigering af hjemmesidetekster og få det hele til at spille sammen, så virksomheden præsenterede sig selv i den rette ånd og på den rigtige måde. Cortekst har bidraget med spiselige tekster, der skaber leads og konverterer potentielle kunder til reelle kunder.
”Teksterne gør, at de husker os den dag, de er klar,” fortæller Kenneth Birk Nielsen og forklarer, at Digital Process har kunnet mærke en stor forskel på konverteringsraten, efter Cortekst kom til.
Vigtigheden i branding og synlighed
Som CEO har Kenneth Birk Nielsen mange kasketter på, og det resulterer ofte i en fyldt kalender. Derfor var det vigtigt for ham, at tiden, han ville spare ved at hyre en tekstforfatter, ikke skulle bruges på for mange møder og telefonopkald. Derfor var et fast månedligt møde, hvor der blev aftalt emner, tekster, platforme og deadlines for den kommende måned, en perfekt løsning for ham.
”Det har fungeret super godt, og så har de produceret og leveret til tiden,” fortæller Kenneth Birk Nielsen og tilføjer: ”Vi skal brande os og være synlige, og vi kan høre og se fra flere kunder, at det har gjort en forskel, at vi har været synlige.”
Ved at lade Cortekst stå for tekstforfatningen af blandt andet nyhedsbreve, kundecases og LinkedIn-artikler har Digital Process fået en skarp markedsføring, der har gjort dem mere synlige på diverse platforme, mens de samtidig har kunnet bruge deres egen tid på udvikling og salg.
Digital Process er specialister i RPA, Robotic Process Automation, og hjælper virksomheder på 10-250 medarbejdere med automatisering af administrative rutineopgaver.