Vær flere skridt foran dine konkurrenter med e-bøger
Sælg din viden eller indsaml leads via annoncering og e-mail marketing. Mulighederne er mange, når du har en e-bog i hånden som markedsførings- og salgsredskab.
Mange søger i dag råd og vejledning fra fagpersoner, før de træffer beslutningen om at købe. Sørger du for at være synlig på dit område med e-bøger, der er skruet rigtigt sammen og skrevet direkte til målgruppen, er du et skridt foran konkurrenterne, når de potentielle kunder nærmer sig en købsbeslutning – det gælder, uanset om du sælger produkter eller services. For med gennemarbejdede e-bøger kan du skabe opmærksomhed på dig, din virksomhed og dine kompetencer.
Manglende tid til at skrive?
Har du idéen til en e-bog, som du aldrig er kommet i mål med? Er det for uoverskueligt at finde tid til at skrive de mange sider? Det er du i så fald langt fra den eneste, som oplever. I stedet for at skubbe dit e-bogsprojekt til et uvist tidspunkt i fremtiden kan du få en tekstforfatter til at skrive den for dig, mens du stadig står som forfatter af e-bogen. Så får du hurtigt omsat din idé til virkelighed, så du kan bruge den i din markedsføring.
E-bøger, der gør en forskel for din forretning
Content er en vigtig del af markedsføringen af dine services eller dine produkter. Det gavner både din placering på Google og din synlighed blandt din målgruppe – men det kræver også, at dit content har en god kvalitet. Med e-bøger har du mulighed for at gå i dybden og nørde dit fag, og her har du meget mere plads at give af end på fx en blog eller et opslag på sociale medier. Det er dog yderst vigtigt, at du formår at omsætte din viden til et sprog, som ikke-fagkyndige forstår – og at du får e-bogen til at opfylde det formål, du har med den.
Vælger du Cortekst som din tekstforfatter til dine e-bøger, vælger du også kvalitet. Vi har mange års erfaring med at omsætte kompleks viden til forståelige og læsevenlige tekster, samtidig med at vi kan rådgive dig om disponeringen, opsætning og udgivelse af dine e-bøger. Du kan læse mere om vores tilgang til tekstforfatning her.
Vil du vide mere om, hvordan du laver en god og grundig e-bog, kan du læse vores blog om e-bøger. Du kan også dykke endnu dybere ned i emnet og bl.a. læse om, hvordan du kan tjene penge på din e-bog, i E-bogen om e-bogen.
Derfor skal du vælge Cortekst som din tekstpartner
Teksteksperter
Vores passion er tekst, vores faglighed er tekst, vores ekspertise er tekst. Vi er leverandører af tekster, og derfor kan du være sikker på, at teksten i dine e-bøger altid er i højsædet hos os.
Hurtige på tasterne
Fordi vi ikke laver andet end tekster, er vi også hurtige på tasterne. Derfor kan vi oftest både skrive hurtigere end vores kunder, samtidig med at vi har tiden til det – vores tid er prioriteret til tastaturet.
Vi lytter og forstår
Vi er både skolede og trænede i at omsætte kompleks viden til læsevenlige tekster, der er målrettede bestemte modtagere.
Skriv dig op til E-bogen om E-bogen her! Du skriver dig samtidig op til at modtage vores nyhedsbrev med tips og tricks til tekst.
Sådan skriver vi dine e-bøger
Indledende dialog
Sammen taler vi om bogens formål, format og målgruppe.
Disponering af e-bogen
Vi laver en disposition af e-bogen med en oversigt over kapitler, emner m.m., som vi bruger som et værktøj under skriveprocessen. Dispositionen kan selvfølgelig altid tilpasses undervejs.
Interview
Vi interviewer dig om e-bogens emner, så vi får din viden ned på papir. Samtidig lytter vi til dig og dit sprog, så vi skriver e-bogen i et sprog, der minder om dit – det skaber troværdighed, når du står som forfatter, at teksten lyder som dig.
Research
Skal vi have mere viden på bordet for at gøre e-bogen detaljeret, læser vi op på emnet, fx ud fra litteratur og lignende, som du har henvist os til.
Skriveproces
Vi omsætter al den udvalgte viden om emnet til læsevenlig og velformuleret tekst.
Redigering
Når du har haft e-bogen til gennemlæsning, redigerer vi teksterne ud fra din feedback – teksterne er først færdige, når du er 100 % tilfreds.
Korrektur
Når teksten er på plads, får den en korrektur som en sproglig kvalitetssikring. Vi anbefaler desuden også altid, at e-bogen får en sidste korrektur efter opsætning.
Sæt e-bogen i spil
Vi vejleder dig gerne i det efterfølgende arbejde med e-bogen, fx opsætning, udgivelse og anvendelse.
Læs mere om e-bøger
E-bøger er bøger i elektronisk format. Der er mange forskellige typer af e-bøger – både skønlitteratur, faglitteratur, biografier, ja, lige så mange genrer, som der findes bøger. Det skyldes selvfølgelig, at langt de fleste bogudgivelser i dag også findes som e-bøger. Derfor er det måske mere relevant at tale om, hvilket formål e-bogen tjener, og hvordan du gerne vil bruge den.
Vælg, om du vil sælge din e-bog direkte til læserne, eller om du vil give e-bogen ’gratis’ ud – det vil sige i bytte for et navn og en e-mailadresse. Alt efter om det er den ene eller den anden model, du vælger, skal du tilpasse din e-bog til det. E-bøger, du bruger som leadgeneratorer, skal typisk ikke være helt så lange som den anden model. Det er vigtigt at vide, inden du går videre til disponeringen, som du kan læse om i næste punkt. Du kan også læse mere om, hvorfor du bør skrive en e-bog i vores blogindlæg her.
Før du laver en disposition over din e-bog, er det en god idé at have styr på: format, formål, målgruppe og evt. genre. Skriv, hvad du forventer at bruge e-bogen til, hvordan du planlægger at udgive den, og beskriv eventuelt også målgruppen med nogle stikord, så du har lidt mere at gå ud fra end fx blot ’unge madinteressede’. Find ud af, hvordan de taler, hvad der tiltaler dem, og hvad der tænder dem og fanger deres opmærksomhed.
Du kan også notere, hvor lang du regner med, at din e-bog skal være. Længden af din e-bog bør også sige noget om, hvilken type e-bog det ender med at være: en til salg eller en til leadgenerering. Skal det være en helt kort udgave, kan du også overveje, om du måske hellere burde skrive et whitepaper – det kan du læse mere om her.
Derefter er det smart at lave en synopsis, hvor du opridser de ovenstående ting, og samtidig skriver kapitler på synopsen med arbejdstitler sammen med stikord til, hvad de enkelte kapitler skal handle om, og hvor lange kapitlerne skal være. På den måde kan du bruge synopsen som et værktøj til at sikre, at du holder den røde tråd – og at du også holder den i skriveprocessen. En synopsis er som sagt et arbejdsredskab, og derfor kan du altid tilpasse den undervejs.
Det er altid en rigtig god idé at starte en e-bog med et forord, hvor du fortæller, hvad hensigten med e-bogen er (altså ikke, at du vil tjene penge eller indsamle leads, men at du vil dele viden om et givent emne). Her kan du præsentere emnet, dig selv samt din forudsætning for at skrive om emnet.
Skriv også en indledning, hvor du fortæller, hvad e-bogen handler om, og hvad de forskellige kapitler kommer omkring. Det er en god læsevejledning og særligt effektiv til faglige e-bøger, hvor læseren ikke nødvendigvis vil læse bogen fra A til Z, men sorterer efter, hvad der er relevant. Du bør desuden også have en indholdsfortegnelse, så det er let at overskue e-bogens indhold.
Herefter kan du komme igennem dine emner, sådan som du har disponeret dem. Som afslutning er det vigtigt at skrive en opsummering og give gode råd til, hvordan læseren kan komme videre herfra.
Bonusinfo: Husk også at lave en kolofon i din e-bog! Enten på den første side efter titelbladet eller på sidste side. Kolofonen skal indeholde e-bogens titel, udgivelsesår, forfatter, udgiver m.m. Er e-bogen til salg på fx Saxo eller lignende, eller skal den være tilgængelig på e-Reolen, skal den også have et ISBN-nummer. Få evt. inspiration til din kolofon ved at kigge i andre bøger.