Inspirér, informér og del din viden med et whitepaper

Få skrevet dit whitepaper i dag og brug det i morgen

Del din viden i form af et whitepaper

Et whitepaper er den perfekte måde at dele godt, velskrevet content til dine nuværende kunder, følgere eller potentielle kunder. Et whitepaper er den lille udgave af en e-bog, hvor ét specifikt emne er i fokus. Skal du have lavet whitepapers til virksomheden, men mangler du en professionel til at skrive teksten? Lad Cortekst stå for den del og kom godt i mål.

Et whitepaper giver dig ...

Skab leads og få flere som læser til dit whitepaper

Få mere værdi med en skarp tekstforfatter på holdet

Cortekst har alle dage været personlige – og det betyder for dig, at vi ser os selv som en del af din virksomhed, og derfor lærer vi også dig og den at kende. Skal du have skrevet whitepapers, der sidder lige i skabet, skal du bruge tekstforfattere, der ved, hvad de laver, og som tager ansvar for teksten – helt ligesom dine interne medarbejdere ville gøre det. Det giver dig ro og frihed til at få tid til andre vigtige ting – som fx at drive din virksomhed. Vi sørger for teksten til dit whitepaper.

Whitepapers minder meget om e-bøger. De er bare lidt kortere. Men kunne e-bøger også være interessant for dig at læse lidt om? Så kan du se mere her.

Derfor skal du vælge Cortekst som din tekstpartner

Vi er fleksible

Du har forskellige behov for tekster, og dem tilgodeser vi altid. Vi skriver alle former for tekster, og vi er vant til at omstille os.

Vi er hurtige på tasterne

Hvor længe er du om at skrive et whitepaper? Vi er ret sikre på, vi er hurtigere, og det giver dig mere tid til det, du er ekspert i.

Eksperter i danske tekster

Vi laver ikke andet end at skrive tekster for vores skønne kunder hver evig eneste dag. Og vi tillader at kalde os selv for nørder med stort N.

Processen hos os, når du skal have lavet et whitepaper

Et whitepaper er en mini e-bog, og den bruges især til at dele viden og inspirere. Derfor er processen i arbejdet med et whitepaper vigtig. Hos Cortekst foregår det således:

Indledende snak om dit whitepaper

Det er vigtigt, at vi får en rigtig god snak, inden vi begynder at skrive. Vi vil rigtig gerne vide, hvad du skal bruge dit whitepaper til, og hvem du tænker, der skal læse det. Det har nemlig betydning for, hvordan vi skal skrive det.

Stil og tone of voice

Skal du have lavet et whitepaper, skal det selvfølgelig skrives i stil med din forretning eller den kommunikationsform, du selv bruger. Derfor tager vi en snak med dig om, hvilken tone of voice I normalt bruger i jeres markedsføring. Den tone of voice skal vi kopiere, så alt din markedsføring passer sammen i stilen.

Tekstforfatter kan både skrive whitepaper, kundecase og e-bog
Tekstforfatter kan både skrive whitepaper, kundecase og e-bog

Formål og budskab

Et whitepaper skal dele viden, inspirere eller informere læserne om et givent emne. Samtidig er et whitepaper kortere i formatet end en e-bog, og derfor skal vinklen og fokus også være sat fra starten. Det går ikke, at vi pludselig bevæger os ud af et sidespor, for så taber vi læseren. Formålet og budskabet med teksten er helt essentiel.

Interview med dig eller nøgleperson samt research

Den nemmeste måde for os at få al den viden, vi skal bruge for at skrive teksten, er at lave et godt og grundigt interview med dig eller en nøgleperson. Det tager ikke mere end en times tid – og resten kan vi researche os til via information, du giver, eller som vi selv finder. 

Tekstforfatning

Når vi har alt på plads, går vi i gang med at skrive selve teksten. Vi sørger for at lave teksten til formatet og laver overskuelighed i form af opbygning af tekst og overskrifter osv. Når teksten er færdig, laver vi en intern redigering, så du får en tekst, der er mest mulig færdig. Læs mere om, hvad vi tilbyder som tekstforfatter her.

Korrektur og færdig tekst

Du får altid en tekst tilbage fra os, som du kan læse og komme med input, ændringer eller rettelser til. Det er helt almindelig procedure for os, at en tekst skal redigeres af dig, og vi er vant til at redigere, indtil du er tilfreds. Til allersidst kommer teksten gennem en korrekturlæsning, så vi er sikre på, der ikke er fejl i den. 

For en tekstforfatter er finudsning med kunden af hans whitepaper, kundecase og e-bog en naturlig del

Vil du gerne have lavet et whitepaper?

Hvad er et whitepaper?

Et whitepaper er kortere end en e-bog, og det betyder også, at den enten er mere generel eller mere dybdegående om ét specifikt emne. Du skal give dine kunder et helt unikt indblik i noget specielt ved at få lavet et whitepaper, som du kan sende ud via din e-mail-marketing.

Er du i stedet interesseret i at skrive en e-bog, kan du se vores tekst-TV-afsnit om, hvad du kan bruge en e-bog til.

Du bruger et whitepaper til at dele viden eller inspiration til læsere og kunder. Du kan positionere dig som ekspert på et område, og ved at dele din viden kan du også skabe meget mere værdi for dine kunder eller potentielle kunder.

Ja, det kan du sagtens. Et whitepaper er dog et kort format, så det er begrænset, hvor meget viden du kan proppe ind, som du reelt også kan ”sælge” for at få leads. Men en god idé kunne være at bede folk om at tilmelde sig en mailliste, så de får en hel række af whitepapers i en periode. Du kan læse mere om, hvordan du får leads i vores blogindlæg her.

Lad os høre fra dig