Seo tekst – bliv set på Google

Skal din hjemmeside optimeres med SEO tekster?

Øg din placering på Google med SEO tekster

Cortekst leverer skarpe SEO tekster, så dine potentielle kunder ser din hjemmeside på Google. Når vi samtidig arbejder med dine titletags og metadescriptions, kommunikerer du klart og tydeligt, hvilken værdi du tilbyder netop dine kunder. 

Dine SEO tekster sørger for at skabe trafik til din hjemmeside, fordi du bliver mere synlig på Google og kan være med i konkurrencen om førstepladsen.

Seo Google rangerer din hjemmesides placering

Fordi SEO er mere end SEO ...

Vi sørger for, at din SEO tekst er i høj kvalitet, og at søgeordene bliver en naturlig del af teksten, så den taler direkte til din målgruppe. Det er vigtigt for os som tekstforfattere, at teksten spiller, og vi tror på, at den gode tekst altid vinder

SEO-ord er blot en ekstra tilføjelse til teksten, som vi sørger for at integrere, og de holder os ikke fra at tænke kreativt og få lavet en tekst, der giver dine kunder værdi og samtidig fodrer Google med de rigtige ting.

Med vores tekstforfatterservice bliver du både mere synlig, samtidig med at din hjemmeside fremstår professionel og er målrettet dine kunder.  

Derfor skal du vælge Cortekst som din tekstpartner

Omsætter kompliceret viden

Vi målretter din SEO tekst til din målgruppe, så de også kontakter dig, når de skal bruge din service.

Laver intet andet end tekst

Som tekstbureau elsker vi at forfatte kreative og målrettede SEO tekster. Vi har fuldt fokus på tekstforfatning.

Høj kvalitet

Målet for os er, at du fremstår professionel gennem teksten på din hjemmeside. Alt er med kvalitet for øje.

Sådan arbejder vi med seo tekst

Går du med et mål om at “bonge mere ud” på Google, vil det være en rigtig god idé at få integreret SEO tekster på din hjemmeside. Men lyder alt det med SEO lidt vanskeligt? Vi hjælper dig gerne på vej og indleder altid et samarbejde med en samtale, hvor vi sammen får styr på, hvad dit behov er.

Vi kommer til at snakke om:

HVAD GØR VI DERFRA?

Søgeordsanalyse – basen for en SEO tekst

Når vi skal lave en SEO tekst, er det altid ud fra en søgeordsanalyse, der er baseret på, hvad folk søger efter på Google. Laver du dine egne søgeordsanalyser, tager vi gerne imod dem, og ellers har vi kompetente samarbejdspartnere, vi ved leverer udførlige søgeordsanalyser. Vi er fleksible i vores arbejde, og vi tilpasser os din arbejdsproces.

Interview eller research

For at få et greb om, hvad emnet for din SEO tekst skal være, aftaler vi et møde, hvor vi enten fysisk eller telefonisk kan lave et kort interview. Vi lytter til dig og omsætter dine ord og idéer til tekst, hvor dit budskab tydeligt står frem.
Vi laver også gerne en SEO tekst ud fra stikord, hvor vi selv researcher os frem til information om emnet.

Klar, parat, skriv!

Efter interviewet eller research går vi i gang med det, du har hyret os til – tekstforfatningen – og vi følger op med redigerings- og korrekturrunder, når vi har fået feedback fra dig. Som en kvalitetssikring for dig læser vi altid korrektur flere gange, så teksten står klart og korrekt. Vi afslutter aldrig en opgave, før du er 100 % tilfreds.

Ønsker du at øge trafikken på din hjemmeside?

Læs mere om seo tekster

SEO betyder søgemaskineoptimering på dansk, og på engelsk er det en forkortelse af Search Engine Optimization. En SEO tekst er altså en tekst, der er søgemaskineoptimeret til Google.

Der er mange måder en SEO tekst kan blive optimeret i forhold til Google. Teknisk SEO dækker over de tekniske aspekter af SEO. Det er fx, hvor hurtigt folk kommer ind på din hjemmeside, og hvor overskuelig hjemmesiden er (brugeroplevelsen). Men det er også, om det er en ordentlig metatekst, som er det lille stykke tekst, som der står, når du søger på et søgeord eller søgefrase på Google.

Linkbuilding er en andet centralt aspekt i forhold til SEO tekst. Det dækker over din hjemmesides troværdighed. Den bliver givet fra andre sider, når de nævner dig positivt og/eller linker ind til din hjemmeside. Jo højere hjemmesidens troværdighed er, desto mere giver den til din troværdighed.

En SEO tekst indeholder udvalgte søgeord, der er baseret på, hvad folk søger efter på Google. Det er ikke altid det bedste at vælge de søgeord, som folk søger mest efter, da der ofte er stor konkurrence på de ord – dvs. at du har flere konkurrenter at bokse med om placering som nummer 1. 

Derfor er det optimalt at få lavet en søgeordsanalyse, der indikerer, hvilke ord der vil være gavnlige for din virksomhed at benytte sig af i dine SEO tekster.

Med denne søgeordsanalyse i baghovedet kan du derefter begynde på dit arbejde med SEO.

De søgeord, som du vælger at bruge, kaldes for en søgeordsfrase, og dén frase skal integreres i din tekst flere gange. Som hovedregel skal du bruge din søgefrase mindst 7 gange i en tekst på 700 ord. Men bruger du dit søgeord i din SEO tekst i en sådan grad, at det bare er der for at være der, så opfanger Google det som søgeordsspam og sorterer det fra. Det er derfor en balancegang at have søgeordene nok med, men samtidig skal det være en naturlig del af teksten. Dét er vi skarpe til som tekstforfattere, og det kan du læse mere om lige her.      

En decideret SEO strategi er en kompleks størrelse. Det skyldes, at den dels skal basere sig på din søgeordsanalyse, og den dels skal basere sig på typen af din virksomhed. Indeholder din hjemmeside mange produkter, skal du i hver af dine produktside huske at indflette de korrekte søgeord, som vel at mærke ikke må være i konkurrence med andre søgeord inde på din hjemmeside.

Er din hjemmeside en videns- og servicebaseret hjemmeside, som vores fx er, bør dit fokus ligge et andet sted. Her bør du i din SEO strategi i stedet fokusere på få og fyldestgørende undersider, som folder dine services ud. I begge tilfælde bør du supplere din SEO strategi med blogindlæg, da de positionerer dig som vidende person og etablerer en relation mellem potentiel kunde og dig. Og i dem bør du bruge bestemte søgeord eller søgeordsfraser, der ikke konkurrerer med andre.

I det konkrete arbejde med SEO tekstforfatning er der forskellige aspekter, du bør være opmærksom på. Som tommelfingerregel er det en god idé at indlejre søgeord eller søgeordsfraser i H1’eren, altså hovedoverskriften.

Derefter bør du løbende flette søgeordet eller søgeordsfrasen ind i dine overskrifter (H2 & H3) og i brødteksten. Men husk at gøre det på en naturlig måde, så det ikke trækker læseren ud af teksten, men fastholder deres engagement.

Lad os høre fra dig