Bliv husket med et stærkt payoff
Med det helt rigtige payoff, tagline eller slogan (kært barn, mange navne) fanger du den helt rigtige målgruppes opmærksomhed. Det handler om at vide, hvad din målgruppe tænder på. Det handler om at vide, hvordan du koger det ned til meget få ord.
Med det helt rigtige payoff fremgår den værdi, du leverer, klart og tydeligt, og du skiller dig ud fra dine konkurrenter, så du bliver husket.
Kreative kvalitetstekster – også som payoffs
Cortekst er eksperter i kreative tekster. Vi lytter til dig, din virksomhed og den værdi, du skaber for dine kunder. Og så ser vi på din målgruppe og lytter til, hvad de siger, og hvad de ser. Fordi det at lytte netop er en af vores stærkeste kompetencer, formår vi at sætte os ind i din virksomhed og dine kunder, så vi skaber broen imellem jer med et stærkt og solidt payoff.
Du kan læse mere om vores ekspertise som tekstforfattere her.
Derfor skal du vælge Cortekst som din tekstpartner
Teksteksperter
Ord er byggestenene på vores legeplads, og det er ordene, vi har fokus på.
Høj kvalitet
Vi trækker på vores faglige kompetencer fra vores cand.mag fra SDU plus vores 7 års erfaring med at skrive tekster for forskellige brancher.
Vi lytter og forstår
Dit payoff skal tale til din målgruppe, og derfor er det vigtigt, at vi lytter til din målgruppe som det første.
Sådan arbejder vi med payoff
Indledende snak med dig …
… om virksomheden, jeres målgruppes persona, jeres vision og andre relevante informationer.
Kreativ udarbejdelse og brainstorm …
… hvor vi får en masse idéer på bordet, som vi bagefter sorterer og leger med.
Teksterne bliver vendt og drejet …
… og vi vælger de tre forslag ud, som er de bedste. Dem finpudser vi og justerer, til de har den helt rette ordlyd og betydning. Du kan læse mere om vores tilgang til tekstforfatning her.
Du modtager forslagene …
… og kommer med feedback, som vi vender sammen med dig, hvorefter du vælger det forslag, du bedst kan lide.
Læs mere om payoff
Et payoff er en kort og præcist formuleret sætning, der fortæller, hvilken værdi du tilbyder dine kunder. Måske kender du det også som et slogan eller som en tagline – i bund og grund er de alle tre det samme, dog med forskellig ordlyd. Mens et payoff i sin ordlyd fremhæver den værdi, du leverer, er en tagline mere en kort formuleret præcisering af, hvad du laver. Et slogan bliver derimod ofte set som et kampråb eller lignende. Du kan huske forskellen på dem ved at dele dem op på følgende måde:
- Payoff: Det udbytte og den værdi, du lover dine kunder
- Tagline: En præcisering af, hvem du er, eller hvad du tilbyder
- Slogan: Et statement eller et kampråb
Alligevel har de alle tre det tilfælles, at de oftest står i forbindelse med dit firmanavn og er en tilføjelse til navnet for at gøre det mere klart for din målgruppe, hvem du er, og hvad du laver – de er dermed alle tre med til at få dig til at skille dig ud fra mængden af konkurrenter og med til, at du bliver husket. Netop derfor er det en rigtig god idé at arbejde med de korte præciseringer, så du sikrer dig, at du netop bliver husket.
Et godt payoff er både et, man husker, og et, der siger det helt rigtige. Det er især vigtigt, at det ikke lover mere, end du kan holde. Hvis det er scenariet, ender det med, at det får en negativ konsekvens for din forretning. Mange virksomheder arbejder med en rytmisk lyd eller et ordrim, hvilket gør det nemmere for din kunde at huske dig og dit payoff.
Dobbelte betydninger kan være godt, hvis begge betydninger er gennemtænkte. Dog sker det, at et payoff har en dobbelt betydning, som man ikke havde tænkt på forhånd, og den kan få en negativ konsekvens. Husk derfor at gennemtænke det, før du sender det ud i verden. Det er også altid en god idé at teste det af hos nogle af dine gode kunder, samarbejdspartnere, kollegaer og medarbejdere. På den måde kan du hurtigt finde ud af, hvad folk umiddelbart tænker, når de hører det.
Du kan bruge er payoff til at give din virksomhed ekstra personlighed og identitet, simpelthen fordi det uddyber, hvad du laver, og hvem du er. Det er særligt gavnligt, hvis du har et firmanavn, som ikke siger helt præcist, hvilke services du tilbyder, eller hvilke produkter du sælger. Du skal tænke det som ekstra krydderi eller kirsebæret på toppen, som kan gøre dig og din virksomhed endnu mere tiltalende for kunderne.