KUNDEHISTORIER

Vi har lavet en portfolio, så du kan se, hvad vi før har lavet for forskellige virksomheder, og hvad vi har kompetencer inden for. Hvis du ønsker en uddybelse af, hvad de forskellige cases går ud på, beder vi dig kontakte os.

BOGENS VEJ TIL LÆSERNE

Bøger gemmer på uendelig mange spændende historier, og vi vil gerne motivere børnene til at udforske den verden – både som læsere og skribenter. Derudover ønsker vi at give indsigt i litteraturens vej fra idé til læserne – Hvad du gør, hvis du gerne vil være forfatter? Workshoppens formål er derfor at bidrage til børn og unges viden om bogbranchen.

Og udover det ønsker vi også at fortælle, hvordan man kan træne sig til at blive bedre til at skrive. For øvelse gør mester, sådan er det bare. Det er lige så gældende, om man er forfatter, fodboldspiller eller linedanser. Og hvis du gerne vil være god til at skrive, er der to ting, som er helt essentielle at øve sig i: læs, læs, læs og skriv, skriv, skriv.

Workshoppen om bogens vej fra forfatteren til læseren giver viden om de trin, bogen skal igennem, for at den kommer fra skrivebordsskuffen ud på reolerne og hjem i stuerne. Vi kommer rundt om alt lige fra redigering og korrektur, opsætning og forside, tryk, pressemeddelelser, markedsføring, anmeldere, boghandlere, biblioteker og meget mere.

Lavet i samarbejde med fonden Åben Skole.

STYRKET ERHVERV
I GADEPLAN

"Cortekst stod for hele udarbejdelsen af vores pixibog om projektet ‘Styrket Erhverv i Gadeplan’. De tog hånd om hele processen og afleverede et skarpt og flot slutresultat til tiden."

Helge Padegaard, Erhvervskontoret i Svendborg Kommune

Projektet Styrket Erhverv i Gadeplan ville gerne fortælle andre kommuner om, hvordan de arbejder med at styrke detailhandlen mm. i de sydfynske kommuner. Udgangspunktet var en rapport, udarbejdet af Alexander Instituttet, som vi forkortede og omskrev til formatet af en pixibog. Det gjorde det let og lige til for kommuner at bruge Styrket Erhverv i Gadeplan som inspiration til lignende projekter.

BACK UP VIKAR

"Jeg kan varmt anbefale Cortekst, når teksten på hjemmesiden skal opdateres og skærpes. De var hurtige til at sætte sig ind i vores virksomheds profil og historie. Vi havde en god dialog, og teksterne var spot on."

Niels Thorup, direktør, Back Up Vikar

Back Up Vikar skulle forny deres hjemmeside, og i den sammenhæng skulle teksten også have et løft. Deres vision og mission blev udfordret og formuleret, så den passer til den profil, de har i dag, hvor de gerne vil lægge vægt på de mange fordele både ved at bruge vikarer, men især også ved at være vikar. Det kommer til udtryk gennem de mange gode historier, som de har opsamlet gennem deres 16 år som vikarbureau.

LUSEREDEN

"Lusereden har fra samarbejdets start været glade for det stykke arbejde Cortekst har leveret. De har formået at højne niveauet på vores SoMe content markant. De har desuden sat sig godt ind i hvad vi er for en virksomhed, og hvad der er unikt ved vores produkt og det afspejler sig i det materiale de leverer. En stor anbefaling herfra."

Ida Brøchner, Lusereden

Lusereden er en af de virksomheder, som gør brug af vores Tekstbooster. Den kan skræddersyes på forskellige måder, men helt generelt sætter den alt content på autopilot for virksomheden. Vi skriver blogs og tekster til sociale medier for Lusereden hver måned, og samarbejdet har hele tiden fungeret super godt.

Lusereden.dk er en webshop, som laver og sælger den organiske tinktur mod lus, og så har de vækstet deres forretning betragteligt det seneste år. Lusereden har i øvrigt en meget høj kundetilfredshed med deres produkt, som er kendt for at dræbe både lus og æg med det samme – og så endda uden kæmning

LITTERATUREN
RYKKER UD

"Marie og Mias kendskab til branchen har klart været en fordel i projektet. Derudover tog de initiativ til at løse udfordringer, der dukkede op undervejs i projektet, hvor især deres opsøgende arbejde var et stort plus."

Thomas Kaarsted, Citizen Science, SDU

"Jeg har samarbejdet med Cortekst IVS om det store formidlingsprojekt Litteraturen rykker ud.
Cortekst var yderst professionelle, udarbejdede en framragende præsentation af vores projekt, fik etableret en attraktiv blog og gav deltagerne god respons. Corteksts indsats var helt afgørende for vores projekts succes. Jeg valgte Cortekst til opgaven, fordi det er et ungt firma, der virkelig engagerer sig og ser en opgave fra nye vinkler. Det er en fornøjelse at anbefale Corteksts arbejde!"

Anne-Marie Mai, professor, lic.phil. et mag.art.

I samarbejde med SDU (Citizen Science & narrativ medicin), TV2/Fyn og OUH

www.tv2fyn.dk/litteraturenrykkerud

Projektet Litteraturen rykker ud var et samarbejde mellem Citizen Science, narrativ medicin, OUH og TV2/Fyn, som gennem borgerforskning undersøgte, hvordan skønlitteratur, og særligt syg litteratur, kan bruges inden for sundhedssektoren af både borgere og behandlere.

Formålet med projektet var at involvere borgerne på Fyn i læsning, tolkning, skrivning og refleksion af skønlitterære tekster, der handler om, hvad det vil sige at være syg, behandler, patient, pårørende eller indlagt.

Thomas Kaarsted (Citizen Science/SDU) kontaktede os, da de søgte efter tekstforfattere, som kunne varetage ansvaret for den blog, som skulle være omdrejningspunktet for deres projekt Litteraturen rykker ud. Formålet med bloggen, som blev sat op af TV2/Fyn og befandt sig på deres platform, var, at det var der, borgerne skulle skrive og dele deres erfaringer og meninger om syg litteratur. På den måde skulle bloggen generere data til forskningsfeltet narrativ medicin.

Blogredaktører, tekstforfattere, ambassadører

Vores arbejde bestod i at have ansvaret for bloggen som blogredaktører, hvor vi monitorerede indholdet på bloggen. Dertil skrev vi også artikler til bloggen, både artikler med information om projektet samt artikler om eventet på OUH for sundhedspersonalet, eventet på Sanderumgaard for borgere samt dialogmødet på Borgernes Hus, som var åbent for alle. Vi var desuden til stede under projektets tre events for også at hjælpe deltagerne med at skrive deres refleksioner ind på bloggen.

Derudover bidrog vi også til projektet som ambassadører ved at tage kontakt til studerende på SDU for at høre deres overvejelser om emnet, som vi efterfølgende, med deres tilladelse, skrev ind på bloggen. Her holdt vi ligeledes et oplæg for et undervisningshold på SDU, hvor vi introducerede de studerende for en tekst fra værket Syg litteratur, hvorefter de som skriveøvelse skulle forfatte indlæg til bloggen. Yderligere medvirkede vi til at skabe opmærksomhed på projektet ved at dele opslag mm. på sociale medier.

En stor del af vores arbejde bestod dermed i en projektstyring af bloggen og indsamling af indhold dertil, hvor vi hele vejen gennem projektet koordinerede og samarbejde med både Citizen Science, forskerne bag narrativ medicin samt kulturredaktør, journalist og webredaktør hos TV2/Fyn.

PRESSEMEDDELELSER TIL FORSKELLIGE VIRKSOMHEDER

Teamet fra Cortekst leverer altid super skarpe og velskrevede pressemeddelelser, som er et stærkt udgangspunkt for os, når vi skal præsentere historierne for relevante medier. De har øre for at stille det rigtige spørgsmål og blik for at hive den rette vinkel frem i teksten.

Christian Fuglsang, stifter og adm. direktør

– I samarbejde med Vigilant

Vigilant arbejder med PR og markedsføring og har derfor en bred vifte af kunder, som henvender sig for både at få skrevet sin historie og få den bragt i relevante medier. Det er derfor meget forskelligt, hvad baggrunden og den faglige profil er for den enkelte case.

I et tæt samarbejde med Vigilant deltager vi i interviews med den enkelte kunde, hvorefter vi finder den røde tråd og det unikke ved den konkrete historie. Ud fra det skriver vi pressemeddelelserne og giver dermed Vigilant en færdig tekst, som de kan fokusere på at få i de rigtige medier.

KREATIV UDVIKLING
AF PAYOFFS

Kingsmoor Petfood

Bent Ransborg, ejer og stifter af Kingsmoor Petfood, søgte efter nye indspark til payoff. Virksomheden ønskede at udvikle og styrke deres profil som en producent af hunde- og kattemad, der havde fuld fokus på bæredygtighed samt nordiske råvarer og kvalitet. Han kontaktede os for at få en ny vinkel på, hvordan deres nye payoff kunne lyde.

Vi lagde ud med en research af Kingsmoors profil, image og kunde-persona. Ud fra dette dannede vi et billede af, hvilke ord der kunne opsummerer det, som Kingsmoor tilbyder, og hvilke værdier deres kunde ville lægge vægt på. Ud fra det udarbejdede vi tre forskellige headpayoff med tilhørende subpayoff, som blev skrevet i både en dansk og engelsk version.

ANDRE
REFERENCER

Syddansk Universitet
Litteraturen rykker ud
TV2 Fyn
Kingsmoor
Rand Vitek
SAXO Publish
Party In A Box
BRND
Back Up Vikar
Vigilant
Positivlæring.dk
Blikfang – gør dine budskaber visuelle
Rottweilerklubben Danmark
EIBE MGMT – Think, Simplify, Grow