Hjemmesidetekster er din digitale vært

Sådan skriver du en god hjemmesidetekst Læsetid: 8 minutter Tit har jeg hørt frasen, at hjemmesiden er dit online visitkort. Men et visitkort består oftest kun af helt basic information – og så kontaktoplysninger. Hvis det også er det eneste, din hjemmesidetekst tilbyder, er det intet under, at der er langt mellem opkaldene fra kunder,

Læs mere »
e-bøger

Hvorfor alle bør skrive en e-bog

Hvad du kan bruge din e-bog til Læsetid: 5 minutter Jeg har efterhånden vejledt og lavet en god håndfuld af e-bøger til forskellige virksomheder, der gerne vil dele ud af deres viden. Selvfølgelig sætter de mig ikke til at skrive en e-bog for deres blå øjnes skyld – de gør det, fordi content er vigtigt,

Læs mere »
Sætningskonstruktioner

Sætningskonstruktioner – en professionel tekstforfatters murske

– Det at konstruere en sætning, så den er let at forstå Er sætningskonstruktioner ikke kun noget, som de ultimative tekstnørder beskæftiger sig med? Jo, måske på det bevidste plan, men grundlæggende arbejder vi alle med sætningskonstruktioner hver evig eneste gang, vi skriver en tekst. Forskellen er blot, at tekstnørden – og den professionelle tekstforfatter

Læs mere »

Hvordan laver du en god case?

Skriv en case, der taler for sig selv Vi læste korrektur på en bog i foråret: The Loyalty Virus af Peter Winther fra Winholistic. Bogen handler om, hvordan du gør dine kunder loyale, og hvordan du kan yde den bedste service, så dine kunder bliver ved med at være dine kunder. Bogen er virkelig fed,

Læs mere »

Tillid til din tekstforfatter

Som tekstforfatter er det meget forskellige emner, jeg skriver om, og nogle emner er mere personlige end andre. Dog er der en vigtig faktor, der går igen – hvad end det er en personlig tekst som fx et manuskript eller en professionel tekst til fx en hjemmeside – og det er tillid mellem mig som

Læs mere »

Redaktør til dit manuskript?

HVAD LAVER EN REDAKTØR? En redaktør redigerer! Det er den helt simple måde at sige det på. Det handler om at se på et manuskript med de kritiske briller på – at finde frem til de passager eller elementer, som stikker ud og ikke passer ind. Redaktøren leder efter den mislyd, som bremser manuskriptet (vi

Læs mere »

Sådan får du leads

Leads, leads, leads. De er vigtige, når du har med salg at gøre, og de kan komme mange steder fra. Men vidste du, at du sagtens kan få leads gennem tekst? Læs med her i bloggen og find ud af hvordan. HVAD ER LEADS Når man snakker om leads normalt, er det tit en e-mailadresse

Læs mere »

Hvad skal du dog bruge et tekstbureau til?

Hvad skal du dog bruge et tekstbureau til? Et tekstbureau laver tekster. Men tekster kan alle jo lave, ik? Vi har vel alle sammen gået i skole, og de fleste af os har dansk som modersmål, så det der med at skrive en tekst er da lige ud ad landevejen! Eller hvad? Læs bloggen her

Læs mere »

Ghostwriter – hvad er det?

Når jeg er til netværksarrangementer og skal præsentere mig selv og mit virke i Cortekst, plejer jeg at sige, at vi laver kreativt kvalitetscontent, som bl.a. kan være ghostwriting. Og efterfølgende får jeg altid spørgsmålet: ”Hvad er ghostwriting?” Jeg forstår godt, at folk er i tvivl om, hvad ghostwriting er, men det er faktisk simpelt

Læs mere »

Tekstforfatter Odense

En del af lokalsamfundet Hvordan sørger vi for at være en del af vores lokalsamfund i Odense? Og hvordan kan du blive bedre til at være en del af dit nærområde? I blogindlægget vil vi dele vores oplevelser med at være en del af noget større, samt hvorfor vi gerne vil se os selv som

Læs mere »

Talekunst og skriftkunst er ikke den samme disciplin

Derfor skal du være opmærksom på, om du bruger talesprog i din skriftlige kommunikation At have ordet i sin magt kan have forskellige betydninger. Vi kender alle taleren, der kan tryllebinde sine tilhører med ord og gestik, eller forfatteren, som kan trække sine læsere helt frem på stolen. Begge bruger de sproget som redskab, men

Læs mere »