Redaktør til dit manuskript?

HVAD LAVER EN REDAKTØR? En redaktør redigerer! Det er den helt simple måde at sige det på. Det handler om at se på et manuskript med de kritiske briller på – at finde frem til de passager eller elementer, som stikker ud og ikke passer ind. Redaktøren leder efter den mislyd, som bremser manuskriptet (vi

Læs mere »

Sådan får du leads

Leads, leads, leads. De er vigtige, når du har med salg at gøre, og de kan komme mange steder fra. Men vidste du, at du sagtens kan få leads gennem tekst? Læs med her i bloggen og find ud af hvordan. HVAD ER LEADS Når man snakker om leads normalt, er det tit en e-mailadresse

Læs mere »

Hvad skal du dog bruge et tekstbureau til?

Hvad skal du dog bruge et tekstbureau til? Et tekstbureau laver tekster. Men tekster kan alle jo lave, ik? Vi har vel alle sammen gået i skole, og de fleste af os har dansk som modersmål, så det der med at skrive en tekst er da lige ud ad landevejen! Eller hvad? Læs bloggen her

Læs mere »

Ghostwriter – hvad er det?

Når jeg er til netværksarrangementer og skal præsentere mig selv og mit virke i Cortekst, plejer jeg at sige, at vi laver kreativt kvalitetscontent, som bl.a. kan være ghostwriting. Og efterfølgende får jeg altid spørgsmålet: ”Hvad er ghostwriting?” Jeg forstår godt, at folk er i tvivl om, hvad ghostwriting er, men det er faktisk simpelt

Læs mere »

Tekstforfatter Odense

En del af lokalsamfundet Hvordan sørger vi for at være en del af vores lokalsamfund i Odense? Og hvordan kan du blive bedre til at være en del af dit nærområde? I blogindlægget vil vi dele vores oplevelser med at være en del af noget større, samt hvorfor vi gerne vil se os selv som

Læs mere »

Talekunst og skriftkunst er ikke den samme disciplin

Derfor skal du være opmærksom på, om du bruger talesprog i din skriftlige kommunikation At have ordet i sin magt kan have forskellige betydninger. Vi kender alle taleren, der kan tryllebinde sine tilhører med ord og gestik, eller forfatteren, som kan trække sine læsere helt frem på stolen. Begge bruger de sproget som redskab, men

Læs mere »

Tekstforfatter – pris?

Hvad koster en tekstforfatter? Det er et godt spørgsmål, og svaret er ikke sådan liiige til. Priserne på tekstforfatning kan svinge meget afhængig af, hvad du er på udkig efter. Jeg tager selvfølgelig udgangspunkt i Cortekst i bloggen, men jeg har også undersøgt sagerne lidt, så jeg mener, du vil kunne få et godt overblik

Læs mere »

Hvorfor er tekst så f*cking fedt?

Jeg tænker, det er lidt dobbeltkonfekt, at jeg som tekstforfatter skriver en blog om, hvorfor tekst er så f*cking fedt. Men nu, hvor du skal spørge fra nogen, kan jeg da hurtigt diske op med en masse grunde til, at tekst er fedt, og hvorfor du skal forstå, at tekst er fedt – for jo,

Læs mere »

Skriveblokade, nej tak

SKRIVEBLOKADE, NEJ TAK – TAG DET SKREVNE ORD I DIN MAGT via GIPHY Der er ingen, der nogensinde har sagt, at de gerne vil have en skriveblokade eller synes om en skriveblokade. Sådan har jeg det bestemt også, selvom det desværre ikke altid kan undgås. Men hvad gør man så, når skriveblokaden uventet dukker op?

Læs mere »

Vær blogger – få trafik til din hjemmeside

Har du en virksomhed, der anvender content marketing og sociale medier? Hvis ikke, bør du begynde, og hvis du allerede gør det, men ikke har en blog på din hjemmeside, bør du læse videre. Blogs kan nemlig have en kæmpe værdi for din virksomheds placering på Google, men de kan også skabe mere salg og

Læs mere »

Du skal ikke kimse ad Facebook

Fordommen om Facebook Der er kommet en fordom om Facebook de seneste par år, som jeg synes, vi skal aflive én gang for alle. Den lyder således: Facebook er outdated, og ingen bruger det rigtig mere. Det er helt rigtigt, at Facebook muligvis har haft sin storhedstid dengang i slut nullerne, hvor vi alle sammen

Læs mere »

Hvordan bliver du mere kreativ og opfindsom i din skrivning? – Hacks og tricks til dig, der er en røvkedelig snegl

Af Marie Hvidberg, medstifter af Cortekst og tekstforfatter Motivation, inspiration og kreativitet er et kæmpe problem i content managerens verden. For hvad skal man snart skrive om? Man skriver jo hele tiden om det samme produkt eller service, som ens virksomhed udbyder. Det er same same, but different. Hele tiden different med en ny skarp

Læs mere »