GUIDE: TJEN PENGE PÅ DIN E-BOG

Læsetid: 3 minutter Du har skrevet din e-bog, og nu vil du gerne tjene penge på den. Kan du det? Klart ja! Følg vores guide her og tjen penge på din e-bog! Hvis du gerne vil tjene penge på din viden uden at skulle sælge den direkte til dine kunder, kan du gøre andre ting

Læs mere »
Kill your darlings

KILL YOUR DARLINGS: HOW TO GET AWAY WITH MURDER

Læsetid: 5 minutter Udtrykket ”kill your darlings” kender du muligvis, hvis du skriver skønlitteratur eller har beskæftiget dig med skriveteknikker eller teori deromkring. Selvom du ikke er forfatter til den næste store samtidsroman, så er udtrykket virkelig nyttigt at kende – også for dig, der skriver i andre genrer. Og jeg lover dig, at du

Læs mere »

HJEMMESIDETEKSTER ER DIN DIGITALE VÆRT

Læsetid: 8 minutter SÅDAN SKRIVER DU EN GOD HJEMMESIDETEKST Tit har jeg hørt frasen, at hjemmesiden er dit online visitkort. Men et visitkort består oftest kun af helt basic information – og så kontaktoplysninger. Hvis det også er det eneste, din hjemmesidetekst tilbyder, er det intet under, at der er langt mellem opkaldene fra kunder,

Læs mere »
e-bøger

HVORFOR ALLE BØR SKRIVE EN E-BOG

Læsetid: 5 minutter HVAD DU KAN BRUGE DIN E-BOG TIL Jeg har efterhånden vejledt og lavet en god håndfuld af e-bøger til forskellige virksomheder, der gerne vil dele ud af deres viden. Selvfølgelig sætter de mig ikke til at skrive en e-bog for deres blå øjnes skyld – de gør det, fordi content er vigtigt,

Læs mere »
Sætningskonstruktioner

SÆTNINGSKONSTRUKTIONER – EN PROFESSIONEL TEKSTFORFATTERS MURSKE

Læsetid: 8 minutter – DET AT KONSTRUERE EN SÆTNING, SÅ DEN ER LET AT FORSTÅ Er sætningskonstruktioner ikke kun noget, som de ultimative tekstnørder beskæftiger sig med? Jo, måske på det bevidste plan, men grundlæggende arbejder vi alle med sætningskonstruktioner hver evig eneste gang, vi skriver en tekst. Forskellen er blot, at tekstnørden – og

Læs mere »

HVORDAN LAVER DU EN GOD CASE?

Læsetid: 6 minutter SKRIV EN CASE, DER TALER FOR SIG SELV Vi læste korrektur på en bog i foråret: The Loyalty Virus af Peter Winther fra Winholistic. Bogen handler om, hvordan du gør dine kunder loyale, og hvordan du kan yde den bedste service, så dine kunder bliver ved med at være dine kunder. Bogen

Læs mere »
Mia Rasmussen, direktør

TILLID TIL DIN TEKSTFORFATTER

Læsetid: 4 minutter Som tekstforfatter er det meget forskellige emner, jeg skriver om, og nogle emner er mere personlige end andre. Dog er der en vigtig faktor, der går igen – hvad end det er en personlig tekst som fx et manuskript eller en professionel tekst til fx en hjemmeside – og det er tillid

Læs mere »

REDAKTØR TIL DIT MANUSKRIPT?

Læsetid: 8 minutter HVAD LAVER EN REDAKTØR? En redaktør redigerer! Det er den helt simple måde at sige det på. Det handler om at se på et manuskript med de kritiske briller på – at finde frem til de passager eller elementer, som stikker ud og ikke passer ind. Redaktøren leder efter den mislyd, som

Læs mere »