Blog

Vær blogger – få trafik til din hjemmeside

Har du en virksomhed, der anvender content marketing og sociale medier? Hvis ikke, bør du begynde, og hvis du allerede gør det, men ikke har en blog på din hjemmeside, bør du læse videre. Blogs kan nemlig have en kæmpe værdi for din virksomheds placering på Google, men de kan også skabe mere salg og

Læs mere »

Du skal ikke kimse ad Facebook

Fordommen om Facebook Der er kommet en fordom om Facebook de seneste par år, som jeg synes, vi skal aflive én gang for alle. Den lyder således: Facebook er outdated, og ingen bruger det rigtig mere. Det er helt rigtigt, at Facebook muligvis har haft sin storhedstid dengang i slut nullerne, hvor vi alle sammen

Læs mere »

Hvordan bliver du mere kreativ og opfindsom i din skrivning? – Hacks og tricks til dig, der er en røvkedelig snegl

Af Marie Hvidberg, medstifter af Cortekst og tekstforfatter Motivation, inspiration og kreativitet er et kæmpe problem i content managerens verden. For hvad skal man snart skrive om? Man skriver jo hele tiden om det samme produkt eller service, som ens virksomhed udbyder. Det er same same, but different. Hele tiden different med en ny skarp

Læs mere »

Skriv nu bare de blogs!

Af Marie Hvidberg, medstifter af Cortekst og tekstforfatter ”Nå, hvordan går det så med at skrive de der blogs?” spørger jeg en af vores kunder, da jeg ringer ham op for at høre, hvordan det står til. ”Nja,” siger han, og jeg kan fornemme, at han trækker på smilebåndet i den anden ende af røret.

Læs mere »

9 alternative og inspirerende skrivesteder

Af Tine Weis, praktikant hos Cortekst Mangler du inspiration til dit skriveri? Er der gået for meget pyjamas i den? Har du brug for at komme væk fra distraherende vasketøj eller en støjende kæreste? Uanset hvad, så fortvivl ikke. Her er en lille guide med et udpluk af forslag til, hvordan du kan få ny

Læs mere »

Fuckups er det nye sort

Af Marie Louise Ringgaard Praktikant hos Cortekst I en verden fyldt med perfektionisme og i kapløbet mod succes vokser en ny modkultur frem: Fuckups. På sociale medier og i forretningsverdenen bliver det mere og mere acceptabelt at fejle og være en fuckup – og det hyldes med likes og champagne! Hos LEO Innovation Labs har

Læs mere »

Er man mere kunstner end akademiker, når man skriver tekster?

Forfattere betegnes som kunstnere, når de skriver. De skaber kunst gennem ord og sprog. Men hvad med en tekstforfatter? Er man kunstner, når man er tekstforfatter? Er der fuldstændig frie tøjler, når man udfolder sig kunstnerisk, eller er det mere en akademisk proces? Både og, kan man sige. Man er kunstner i den forstand, at

Læs mere »
Abonnement

Kunsten at pitche

Et godt pitch fortæller på 30 sekunder, hvem du og din virksomhed er, og hvad du laver. Kan du gøre det krystalklart på et halvt minut, har du et godt pitch. Men det er ikke nok at have ét fast pitch – ha’ flere! ”Hej! Jeg hedder Mia, og jeg kommer fra Cortekst. Vi arbejder

Læs mere »

De humanistiske iværksættere

Hvordan bruger man sin danskfaglighed som iværksætter? Hvilke kompetencer fra studiet kan man bruge? Og hvad er det, som  lige netop humanister kan? Det talte vi om til Danskfaglig dag på Syddansk Universitet onsdag d. 21. februar. Vi blev inviteret til at holde oplæg til symposiet Danskfaglig dag på SDU i onsdags. Et symposium er

Læs mere »

Cortekst stifter eget forlag!

SDU Entrepreneurship Labs har skrevet en artikel om os og vores nyeste projekt. “Idéen om et forlag har helt fra starten summet hos alle tre iværksættere, der til dagligt driver tekstvirksomheden Cortekst. De er alle tre uddannet inden for sprog og litteratur, og netop det er startskuddet til det nye forlag.” Du kan læse hele

Læs mere »

Kryds og bolle, skidt pyt

Af Marie Hvidberg, tekstforfatter, Cortekst IVS Forstår du den her overskrift? Hvis du gør, er det nok, fordi du er en af dem, der tænker ”skidt pyt”, når det kommer til tegnsætning og grammatik i det hele taget. Desværre er det langt fra ”skidt pyt” – det er alfa omega for din tekst! Jeg kan

Læs mere »